De primeur

• Geef jouw waardering

Wil ik lezen

De primeur

Door:

Timo lijkt in alle opzichten de ideale verslaggever: serieus, ambitieus en sympathiek. Op een koude herfstochtend wordt hij dood gevonden op het dak onder de balustrade van zijn appartement.

De ervaren journalist Evelien Bos dacht haar collega goed te kennen, en ook de adjunct-hoofdredacteur van de krant, Ted Damen, is verbijsterd door de plotselinge dood van sterverslaggever Timo. Hij heeft zelf de jonge onderzoeksjournalist een klein jaar geleden weggekaapt bij een opinieweekblad. Heeft hij een fout gemaakt?

Eerste uitgave:
Recentste uitgave:
08-02-2012
ISBN:
Uitgever:
Querido's Uitgeverij BV, Em.
Genre:
Crimezone waardering

Het verhaal leest op zich wel aardig weg

Door op 28-02-2012

al is het misschien op een race tegen de klok op het eind na niet bijster spannend, eerder broeierig en vaag. ,De primeur is de tweede thriller van Ellen den Hollander. Ze duikt met dit verhaal in criminele kringen die momenteel volop in de actualiteit staan. Net na het oprollen van een grote bende professionele skimmers kun je haast stellen dat Den Hollander een ‘ scoop’ te pakken heeft met de...

Lees verder

Jouw recensie

Registreren

Paperback

Ebook

Ellen den Hollander

Ellen den Hollander

Ellen den Hollander (1969) studeerde Nederlandse taal- en letterkunde in Leiden. Ze is als journaliste werkzaam bij het Algemeen Dagblad, waar ze als financieel redacteur voornamelijk over fraude schrijft. In 2009 verscheen Den Hollanders thrillerdebuut, Door het vuur, gevolgd door De primeur (2012) en Noodtoestand (2014).

Meer van Ellen den Hollander