Een nieuwe favoriet & een uitmuntend verhaal

Het Perron is een boek wat je eigenlijk niet te snel moet lezen, wil je het verhaal echt goed tot je laten doordringen. Dat was ook mijn intentie, maar doordat het verhaal me zo aansprak, me zo nieuwsgierig maakte, wilde ik steeds verder lezen. Bovendien voelde ik me verbonden met de vrouwelijke hoofdpersoon. Herkende veel van mezelf in haar. Haar gevoeligheid, haar fantasie en dromerige karakter, maar ook haar worstelingen. Op het eerste gezicht lijkt er niet veel te gebeuren, maar dat maakt het verhaal zo goed, want juist in die diepere laag, waar je als lezer doorheen moet kijken, daar gebeurt immens veel. Daar zie, lees en vooral voel je wat er met de hoofdpersonen gebeurt. Ze worden op zo'n sterke manier neergezet, je wordt bijna zelf het personage

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de prachtige schrijfstijl waarmee elke handeling, gedachte en gebeurtenis wordt neergezet. Zo gedetailleerd en mooi weergegeven dat het bijna poëtisch is. Dit verhaal is af, dit verhaal klopt en ik heb er niks anders meer over te zeggen dan dat dit boek hoog in mijn favorietenlijstje staat

Meer recensies van Boekenwaarjeblijvanwordt