Spannend vervolg

Amanda 29 september 2014
Met dit tweede deel uit de Scarpetta serie, weet Cornwell weer een spannend en verrassend verhaal te brengen. De eerste gruwelijke moord op schrijfster Beryl Madison is de eerste dode, waar er nog vele zullen volgen. Beryl wordt om de een of andere duistere reden achtervolgt, ze vlucht naar Key West en na een poos daar verbleven te hebben, keert ze weer huiswaarts, waar ze op de avond van haar thuiskomst wordt vermoord in haar eigen huis. Het manuscript van haar nieuwste boek lijkt verdwenen. Dit manuscript is uiteindelijk de sleutel tot de rest van het verhaal. Kay stort zich vol overgave op de moord op Beryl en moet dit ook bijna bekopen met haar leven. Alle doden in het boek vormen een vreemde connectie met elkaar, een die al jaren oud is, maar niet voor de hand liggend. De moorden worden weer op gruwelijke wijze beschreven, waarbij het bloed je om de oren spat. Het verhaal is levendig en realistisch geschreven en ik kon mij helemaal inleven in het verhaal. Het is pakkend en boeiend geschreven. De personages zijn mooi uitgewerkt en we komen weer een stukje uit het verleden van Kay te weten. Of te wel, een goed opgezet en spannend geschreven verhaal!

Meer recensies van Amanda