Anna Bakker 17 november 2011

Melissa Hill mag dan bestsellers op haar naam hebben staan, maar het schrijven van een thriller blijkt toch van een andere orde dan het schrijven van chicklits. 'Taboe', geschreven samen met echtgenoot Kevin Casey, is onder de maat.

Het verhaal begint aardig, ik had het gevoel dat het wel wat kon worden, maar ben daarin teleurgesteld:
- Het taalgebruik is te eenvoudig.
- Ik mis diepgang en warmte, de karakters en verhaallijnen komen onvoldoende uit de verf.
- De vele moorden zijn een voldongen feit, maar worden niet of nauwelijks beschreven.
- De dader ligt voor de hand.
- Eenrichtingsperspectief vanuit de gedachtegang van forensisch onderzoeker Reilly Steel.

'Taboe' is onvoldoende boeiend, leest te gemakkelijk weg (als je het al niet terzijde legt omdat het gewoon niet goed genoeg is). Nadenken is niet nodig, alles wordt voorgekauwd en is voorspelbaar.
Jammer, er had op basis van de ingrediënten zoveel meer in gezeten.

Meer recensies van Anna Bakker