Geschiedenis en spanning

23 juli 2014
De Wortels van het Kwaad begint als een roman, bijna een historische roman. Het verhaal gaat over de jongen Michele -Mike- die opgroeit in Tripoli, in onrustige tijden. De eerste helft van het boek gaat over de Mike's kindertijd en jeugd. ZIjn vader is een belangrijk man en daardoor durft niemand tegen Mike in te gaan. Er gebeuren nare dingen in Mike's jeugd. Een meisje wordt vermoord en Mike hunkert naar liefde en erkenning van zijn vader. Iets wat hij niet krijgt. Mike zelf is ook geen lieverdje, niet vies van geweld. Pas in de tweede helft komt er meer spanning in het verhaal. Mike is nu een politieman en komt door zaken die op zijn pad komen weer in aanraking met demonen uit zijn verleden.

Ik vond dit een goed en prettig leesbaar boek. Het is het tweede deel van een trilogie. Je hoeft het eerste deel, denk ik, niet per se gelezen te hebben om dit boek te snappen. Maar na het lezen van DWVHK wil je dat wel!
Omdat ik het boek in eerste instantie nog geen thriller, vond geef ik het vier sterren.

Meer recensies van