In één woord fantastisch

22 oktober 2014
De Spiderwick chronicles is het boek dat bij de film hoort. Het verhaal bestaat uit vijf boeken. Een dikke pil, die leest als een trein. Het verhaal gaat over drie kinderen en hun moeder die verhuizen naar een oud huis van hun oudoom Arthur Spiderwick. Het huis en de omgeving blijken niet veilig te zijn. Wanneer Jared, Simon en hun zus Mallory op onderzoek uitgaan, stuiten ze op allerlei bijzondere wezens, mooie, lelijke, lieve maar ook gemene. Ze ontdekken de fantasie wereld rondom het landgoed Spiderwick. Zelden heb ik zo'n geweldig, mooi boek gelezen. Vele verschillende fantasie wezens, allemaal met hun specifieke uiterlijk en gedrag. Bossen vol magie. Bovendien is dit boek voorzien van prachtige tekeningen, waardoor je precies weet hoe alles er uitziet en je er een nog betere voorstelling van kan maken. Het boek telt 497 blz. Maar verveelt geen moment. Dit is een boek wat ik zeker nog eens zal herlezen. Als je van fantasie houdt dan is dit boek voor jouw geschreven.

Meer recensies van