Driftleven

Desiree Domeyer 20 september 2014
Er is iets met Emma. Ze is anders dan andere mensen. Ze weet hoe dat komt, maar ze ontdekt als op jonge leeftijd dat daar beter niet openhartig over kan zijn . Het noodlot lijkt een oogje op haar te hebben. Ze verliest steeds de mannen van wie ze houdt. Dat maakt haar woedend. De woede zoekt een uitweg in een niet alledaagse vorm.
Er is iets met Cees. Dat komt door een gebeurtenis uit zijn jeugd, die zijn leven blijft beïnvloeden. Cees is verliefd op Emma, maar hij vindt Emma vreemd. Te vreemd hij verlaat haar. Emma wil hem terug. Cees weigert. De gevolgen zijn niet te overzien.

Dit was een goed boek, maar soms zo verwarrend door het switchen van Emma naar Cees en weer terug, maar het hoorde zo bij dit boek. het klopte helemaal. De plot was goed. Er zat veel spanning in het verhaal en je wou doorlezen. Het boek las ik ook een sneltrein vaart uit, zo fijn was het geschreven. De schrijfstijl van de schrijfster vond ik ook erg fijn. Ik vond wel dat het verhaal erg vergezocht was, maar dat maakt het boek ook wel weer uniek, wat eigenlijk ook wel weer leuk was.

Meer recensies van Desiree Domeyer