Als een berg tegenop zien

30 oktober 2014
De Kinderverzamelaar gaat over een moordenaar, Alfred, die kinderen vermoord en ze allemaal op een bepaalde manier tentoonstelt.
Ook gaat het over de gevolgen voor de achtergebleven gezinnen en hoe hun levens verweven raken met die van de moordenaar.

Het boek leest op zich prettig. Fijne schrijfstijl, geen langdradige zinnen of wollige taal.
Toch heb ik het boek niet uitgelezen. Waarom niet?
Het is een behoorlijk dik boek, met vrij kleine lettertjes. Ik was inmiddels halverwege en zag er als een berg tegenop om verder te lezen. Ik zocht steeds weer excuses om maar niet verder te lezen in het boek. En dat is natuurlijk nooit de bedoeling.

Het verhaal op zich is interessant en wordt beeldend verteld. Maar het had, denk ik ook met minder woorden verteld kunnen worden. Niet dat het langdradig is, dat niet. Maar ik heb het idee dat er teveel wordt bijgehaald. Dat kan ik uiteraard mis heben en blijkt op het einde ( dat ik dus niet gelezen heb ) alles samen komt. Maar dat weet ik dus niet.

Misschien dat ik het boek ooit weer een kans geef. Maar voorlopig niet....

Meer recensies van