Verrassend begin en boeiend geschreven

Mieke Wijnants 01 februari 2015
Korte samenvatting: Er zijn twee zaken die spelen.

1) Jessica (Jessy) Haider is rechercheur bij de politie in Zuid Limburg. Nadat haar zoon Nick op een gruwelijke wijze is vermoord door de psychopaat Rolf Brezinger neemt ze verplicht een half jaar rust om alle emoties die hiermee gepaard gaan een plaatsje te geven. Rolf Brezinger is door Jessica achter de tralies beland maar inmiddels ontsnapt met als belangrijkste doel het leven van Jessica en haar familie tot een hel te maken. Ook Marc de ex van Jessica wordt ontvoerd als hij op weg is naar Jessica. Voor haar zoon Nick kwam haar hulp één uur te laat. Nu krijgt ze aanwijzingen van Rolf Brezinger om Marc wel te redden. Gaat haar dit lukken ?

2) De eerste zaak die Jessica moet zien op te lossen als ze na een half jaar haar werk weer oppakt is de zelfmoord van Kim van Brugge 16 jaar oud. Haar ouders hebben een kwekerij. Kim deed mee aan een populair TV programma en is daar doorgedrongen tot de halve finale met een staande ovatie. Op You Tube ziet Jessica een filmpje van het meisje en het verbaast haar dat juist dit stralende meisje zelf een eind aan haar leven maakte. Kim is gevonden door haar vader in een boomhut op het terrein van de kwekerij. Als Jessica de ouders vragen stelt constateert ze al vlug dat er meer aan de hand moet zijn. Maar wat ? Ze is vastbesloten dit tot op de bodem uit te zoeken.

Dit was mijn eerste kennismaking met de auteur Corine Hartman wist dus niet wat ik kon of mocht verwachten.
De verrassing was er al meteen op de eerste bladzijden. Wow wat een begin, dat beloofde veel goeds en mijn nieuwsgierig was gewekt. Ik zat meteen in het verhaal.
Het boek is me blijven boeien tot de laatste bladzijden. Knap en sterk geschreven verhaal. Veel actie en onverwachte wendingen maken dit boek een genot tot lezen.
Alle ingrediënten die ik verwacht van een thriller zijn er in verwerkt. Verwonderd dat een auteur een rechercheur zo durft neer te zetten…..geweldig ! Alle menselijke aspecten/gevoelens komen aan bod. Niks is haar vreemd. Vlot geschreven en fijne korte hoofdstukken met een prettig lettertype. Een echte aanrader voor een ieder die van spanning houdt. Leuke bijkomstigheid is dat het verhaal zich ook deels afspeelt in Maastricht…..mijn woonplaats. Herkenbare straten en pleinen dus.
Ik ga zeker ook de andere boeken lezen van Corine Hartman.
Dit boek krijgt van mij 5 *

Meer recensies van Mieke Wijnants