Schitterend boek

21 juli 2014
De wortels van het kwaad is het tweede deel met als hoofdpersonage Michele Balistreri. Dit is wel het tweede deel van boek maar het absoluut niet nodig om het eerste deel te lezen voor deel 2. In het begin is het boek niet spannend want deel 1 gaat eigenlijk over de achtergrond van de hoofdpersonages en de jeugd van Michele Balisteri. De vriendschap die hij daar afsluit met jongens uit de buurt en de moord op zijn buurmeisje. Het is wel vreemd dat deel 1 over de geschiedenis gaat van het hoofdpersonage maar pas in het tweede boek zit verwerkt. Dit had ik eerder in het eerste boek verwacht. Echter vind ik wel dat de ruime geschiedenis en achtergrond het leesplezier zeker bevorderen. Het is nuttig om meer te weten over de hoofdpersonage. Deel 2 van het boek wordt het echter spannend en iedere keer weer weet de auteur me op het verkeerde pad te zetten met het verhaal. Iedere keer denk ik deze persoon is de moordenaar en alles wordt ook zo neergezet en dan is dat toch niet het geval. Voor mij is het boek een uniek en schitterend boek wat aanzet tot het lezen van deel 1 en hopelijk komt er ook een deel 3. De ruime omschrijvingen van de cultuur en achtergrond is juist wat voor mij het verhaal zo uniek maakt en ook het feit dat alles wordt omschreven over de jeugd van het personage zo krijgt men een heel goed beeld van de personages. Dat alles maakt het ook heel gemakkelijk om zich in te leven.

Meer recensies van