Heerlijke thriller voor deze koude zomer

Wendy van Lierop 20 augustus 2014
Galgenveld is het eerste deel van de Noordzeemoorden en speelt zich af in Amsterdam. Na een moord een galerie houder is niet alleen de recherche druk met het onderzoek. Ook Kyra Slager bijt zicht er helemaal in. Haar eindexamen dreigt in gevaar te komen. Kyra wil graag forensisch onderzoeker worden. De verdwijning van haar zus vier jaar geleden heeft hier alles mee te maken.
In Galgenveld komen historische feiten en de moderne wereld samen. Dit wordt wel te magertjes uitgewerkt. Een vermelding hier en daar. Er had meer in gezeten. Spannend is Galgenveld zeker. Elke pagina brengt weer nieuwe feitjes, dingetjes die Isa Maron oppert. De uitwerking had beter gekund. Er wordt naar een plot toe gewerkt maar op het einde is het ineens gedaan. Het open einde is goed bedacht en smaakt naar meer. In het tweede deel hoop ik de antwoorden te krijgen die er nu niet waren.

Meer recensies van Wendy van Lierop