1688 Een jaar in de wereldgeschiedenis

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
In dit boeiende boek laat de auteur het jaar 1688 wereldwijd herleven. In zeven delen, onderverdeeld in diverse hoofdstukken, worden de belangrijkste gebeurtenissen en ontwikkelingen beschreven die in en buiten Europa plaatsvonden. Dank zij de zeevaart, enkele missionarissen en avonturiers namen wij kennis van andere werelddelen en volken met hun cultuur en religie. Deze ontdekkingen hadden positieve en negatieve gevolgen, zoals handelscontacten, overheersing en de slavenhandel. Verwikkelingen aan Europese en Aziatische hoven drukken hun stempel op de tijd. De tweede helft van de zeventiende eeuw was ook de tijd van grote onderzoekers, wetenschappers en literatoren. De auteur kon putten uit authentiek bronnenmateriaal. Met enkele illustraties in zwart/wit. Een uitgebreid overzicht van geraadpleegde bronnen en verdere literatuur biedt de in geschiedenis geinteresseerde lezer voldoende mogelijkheid om zijn kennis uit te breiden. Het boek eindigt met een personen- en zakenregister.
Ambo/Anthos B.V.