Aan een karakter

‘Ik ben een schrijver die zijn eigen leven boekstaaft, boek na boek zijn autobiografie aanvullend, zijn bestaan verklarend, zijn opvattingen verhelderend, in de hoop aldus tot inzichten te komen.’
Zo typeert Jeroen Brouwers zelf zijn schrijverschap, maar hoe zien anderen dat? In ‘Aan een karakter’ lezen we hoe een groot aantal schrijvers, toneel- en filmmakers, denkers en letterkundigen denkt over het monumentale oeuvre en de illustere maker ervan. Brouwers wordt door velen gezien als de grootste nog levende schrijver van het Nederlandse taalgebied, evenzeer gewaardeerd in Nederland als in Vlaanderen, geliefd, gelauwerd, geëerd. In deze feestelijke bundeling brieven lezen we waarom.

Recensies (1)

Is Aan een karakter het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Aan een karakter