Abraham - vader en vriend

Ds. C.G. Vreugdenhil
Wie was Abraham? In de bijbel wordt hij de vader aller gelovigen, maar ook de vriend van god genoemd. De geschiedenis van Abraham is vol aanwijzingen en lessen voor ons dagelijks leven. In de zwaarste beproevingen houdt Abraham vast aan de heere, zijn God. Telkens weer klinkt inde geschiedenis van Abraham de stem van de roepende god. Als een rode draad is de trouw van god aan zijn woord en aan zijn belofte te zien.

De bijbelstudies over Abraham gaan over genesis 12 tot en met 25. in ieder hoofdstuk wordt een thema of gebeurtenis behandeld. Aan het eind van elk hoofdstuk zijn gespreksvragen opgenomen, waardoor dit boek behalve voor persoonlijke meditatie, ook geschikt is voor gesprekskringen.

Is Abraham - vader en vriend het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Abraham - vader en vriend