Alfabet portretten

Alfabet portretten

In Alfabetportretten maak je kennis met de prachtige leerlingen van het voortgezet speciaal onderwijs. Zesentwintig portretten waarbij één of meerdere leer lingen centraal staan. Soms humoristisch, soms realistisch, soms ver drietig, maar eigenlijk gewoon zoals het er in het VSO aan toe gaat. De portretten geven een inkijkje in het schoolleven van pubers met diverse aandoeningen, ziektebeelden, beperkingen en andere problematiek.

Ada Visser is geboren in Amsterdam, 1960. Na het VWO in Zaandam heeft zij haar tweedegraads bevoegdheid gezondheidskunde en Engels behaald aan de lerarenopleiding te Utrecht. Daarna volgde een specialisatie ‘Onderwijs aan kinderen met leer- en gedragsmoeilijkheden’. Inmiddels werkt zij ruim 30 jaar in het voortgezet speciaal onderwijs. Zij werkte op verschillende VSO scholen en vervulde daarbij verschillende functies: vakdocent, mentor, examen - secretaris en teamleider. Zij heeft veel speciale leerlingen aan zich voorbij zien trekken en samen met hen en haar collega’s veel meegemaakt. Deze speciale doelgroep vormde de inspiratie voor de Alfabetportretten.
Korte verhalen , Literatuur & Romans
Vior Webmedia V.O.F.