Alleen liefde heeft toekomst

Alleen liefde heeft toekomst

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
YVES BÉRIAULT
Alleen liefde heeft toekomst. De getuigenissen van Etty Hillesum en Christian de Chergé

Dit boek gaat over het getuigenis van twee bijzondere mensen: Etty Hillesum en Christian de Chergé. Hillesum verdween in de nacht van?de Shoah, de moord op zes miljoen Joden in de jaren 1939-1945. De Chergé werd in 1996 met zes medebroeders vermoord in Algerije. Hun geschriften worden gerekend tot de belangrijkste spirituele teksten van de 20ste eeuw. Behalve door hun voortijdige en gruwelijke dood zijn Hillesum en De Chergé ook op diverse andere manieren met elkaar verbonden. Beiden weigerden te ontsnappen aan het dreigende lot van een heel volk, maar bleven solidair. Beiden bleven volharden in hun geloof in de mens, tegen alle feiten in. Beiden doorbraken politieke en religieuze grenzen en legden een fundament voor universele broeder- en zusterschap. Hun levens geven blijvende inspiratie voor onze verdeel- de wereld en hoop op een humane samenleving.

Yves Bériault o.p. (1947) is dominicaan, theoloog en psycholoog. Hij is thans werkzaam als parochiepriester en actief in de opvang van vluchtelingen. Daarvoor was hij onder meer leraar aan het Pastoraal Instituut van de Dominicanen in Montréal.
Religie & Spiritualiteit
Abdij Van Berne, Uitgeverij