ALS heb je niet alleen

'ALS heb je niet alleen' is een indringend relaas over mantelzorg, gedoe met instanties, afscheid nemen en bovenal de liefde.

Mariska van Gennep blogt al ruim drie jaar over gezondheid als haar man Sjonny de diagnose ALS krijgt. Hun wereld staat op zijn kop. Mariska besluit de wereld weer rechtop te zetten en te gaan schrijven over hoe dat is, het gezinsleven met een partner die zo'n loodzware diagnose heeft.
In 'Als heb je niet alleen' schetst Mariska van Gennep hoe ze dag in dag uit balanceert tussen liefde en mantelzorg. Het gezin maakt bewust zoveel mogelijk herinneringen voor 'later' en Mariska schrijft open en eerlijk over Sjon's ziekteverloop en alles waar zij als mantelzorger tegen aanloopt.
Met 'Als heb je niet alleen' wil Mariska van Gennep alle mantelzorgers een hart onder de riem steken. Ze geeft in dit boek ook tips om in zo'n heftige situatie jezelf staande te houden.

Mariska van Gennep (1966) is ondernemer en woont in Assen. Eerder schreef Mariska blogs voor Libelle.nl en Gezondheidenco.nl.
De Lente, Uitgeverij
9789082203295