Astrologische Huizen

Astrologische Huizen

Huizen zijn sectoren in de horoscoop die bepaalde levensgebieden en ervaringen daarop aangeven. Karen gaat uitgebreid in op verdringing en verwerking van psychische problemen en op psychische groei, de relatie met je partner, en de destructieve en constructieve kanten van het achtste huis. Vervolgens gaat ze in op het thema wijsheid en bewustwording in samenhang met het negende huis (verbreding) en het vierde huis (emotionele basis en innerlijke stabiliteit). Bij het vijfde huis komen de problemen aan de orde die we hebben met het maken van plezier en met genieten, en de problemen die we kunnen hebben met de opbouw van onze identiteit. Het `innerlijke kind' is een belangrijk thema van dit huis. In het laatste hoofdstuk zoekt Karen een diepere dimensie van het elfde huis, laat verschillende facetten van vriendschap zien, en brengt het elfde huis in verband met de andere vaste huizen: het tweede, het vijfde en het achtste. Internationaal heeft Karen veel waardering gekregen voor de aanpak van de thema's in dit boek. Een belangrijke studie voor de psychologisch astroloog, zowel beginnend als gevorderd.
Religie & Spiritualiteit
Symbolon