Atlantische Oceaan

Richard Spilsbury Louise Spilsbury
.Waarom wordt er geboord in de zeebodem?
.Hoe komt de Sargassozee aan zijn naam?
.Wat is er zo leuk aan de Caribische eilanden?

In de serie De oceanen lees je alles over de vijf wereldzeeën. Dankzij de prachtige foto's en eenvoudig te lezen kaartjes is het alsof je meereist naar beroemde plekken, woeste eilanden en levendige havens. Verder geeft elk boek antwoord op vragen als: Hoe ziet de zeebodem eruit? Welke hulpbronnen halen we eruit? Welke planten en dieren leven er in de oceaan? Hoe hard kan het stormen boven zee? Stap aan boord, licht het anker en vaar uit!

Neem een duik in de Atlantische Oceaan en bewonder al het moois dat onder de zeespiegel te zien is. Ontdek de Mid-Atlantische rug en vaar mee naar de Golf van Mexico. En wat is eigenlijk een continentaal plat?

Is Atlantische Oceaan het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Atlantische Oceaan