Beroofd!

Ik wist dat ik de ogen die mij aankeken, nooit meer van mijn netvlies af zou krijgen. Voor altijd was de stem in mijn geheugen gegrift. De dosis adrenaline die door mijn lijf joeg, maakte me misselijk. Maar de angst die ik voelde, maakte iets in me los. Ik zou niet machteloos wachten op wat er ging gebeuren. Ik ben geen prooi, ik ben hier te sterk voor. Jij hebt niet de macht over mij, die je denkt te hebben!
Wat zou jij doen als je leven van het één op het andere moment op zijn kop staat? Het overkwam Norah, toen ze van haar werk onderweg naar huis was.
Een waargebeurd verhaal waarin ze je meeneemt in haar gedachten, tijdens een traumatische ervaring en de gevolgen hiervan. Lees hoe deze jonge vrouw op veerkrachtige en sterke wijze, het heft in eigen handen neemt en hoe ze omgaat met een levens veranderende gebeurtenis. Ze vertelt onder anderen welke gevoelens het verschil, tussen de behandeling van het slachtoffer en de dader, met zich meebrachten.
Ze hield het verhaal 16 jaar voor zichzelf. Nu is ze klaar om het te delen en vastberaden iets te kunnen betekenen, voor alle slachtoffers van geweldsmisdrijven in de toekomst.

Is Beroofd! het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Beroofd!