Bevlogen bestuurders

Bevlogen bestuurders

Medio 2017 gaf de gemeente Rotterdam Sjef van de Poel de opdracht om de leden van de Rotterdamse colleges van burgemeester en wethouders tot het jaar 2006 te interviewen over hun bestuurlijke ervaringen in Rotterdam. Geen journalistieke interviews, maar vraaggesprekken waarin de geïnterviewden de gelegenheid kregen zo veel mogelijk naar eigen inzicht hun herinneringen op te halen. Vrijwel iedereen deed mee en zo ging het oral history-project van start.

In Bevlogen bestuurders blikt Sjef van de Poel terug op de interviews, waarin 36 oud-bestuurders openhartig vertellen over hun leven voor, tijdens en na hun jaren in de Rotterdamse politiek. De interviews omvatten de tien vierjarige bestuursperiodes tussen 1966 en 2006. Al met al gaat het in dit boek dus om niet minder dan veertig jaar ‘collegegeschiedenis’ van Rotterdam.

Vier decennia, waarin de geïnterviewde ambtsdragers van weleer zich zonder uitzondering hebben laten zien als bevlogen bestuurders. Met dit boek wordt de lezer een blik gegund achter de schermen van het Rotterdamse stadhuis aan de Coolsingel.
Geschiedenis & Politiek
Boom