Brieven aan mijn zus

Brieven aan mijn zus
Gedurende een periode van vier jaar schreef Harry Poelman zijn zus Christa honderden brieven. Vanaf het moment dat bij haar de diagnose darmkanker werd gesteld tot aan de dag van haar overlijden. Met zijn schrijven wilde hij haar opbeuren, betrekken in zijn leefwereld én even afleiden van haar eigen zorgen.
Het zijn merendeels 'dagboekachtig' geschreven brieven. Stuk voor stuk zijn het miniatuurtjes.
Zijn stijl is poëtisch, luchtig van toon, mooi van taal. One letter a day, keeps the doctor away, moet hij hebben gedacht. Brieven schrijven als een vorm van mantelzorg, pen en papier als medicijn voor de geest. Christa heeft veel plezier beleefd aan zijn brieven. Ze voelde zich getroost. Haar dagen werden er iets lichter door.
Een boek over liefde, hoop, verlangen en verdriet.

Recensies (1)

Is Brieven aan mijn zus het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Brieven aan mijn zus