Buffalo Bill en de kleine zeemeeemin

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Wat krijg je als je twee sprookjesfiguren neemt en ze keihard tegen elkaar laat botsen? Juist ja, een sprookjeshuwelijk!
Zoals dit bijzondere verhaal over de wondermooie zeemeermin Stix (zoals in vissticks) en Buffalo Bill, bijgenaamd Bizon Kid. Als Stix voor de eerste keer naar de mensenwereld mag gaan kijken, is Bill de eerste mens die ze ziet. En al meteen spectaculair: Bill wordt door een woeste bizon afgeworpen, vliegt molenwieken door de lucht en belandt - PLONS- in zee.
Stoere Stix redt hem van de verdrinkingsdood en - je voelt nu al nattigheid - valt als een blok voor deze knappe, lonesome cowboy. Maar hoe doe je dat als je een staart hebt? Hoe rijd je daar paard mee? Zeker als dat paard ook nog eens belachelijk bang is voor eh... water. Je leest en hoort het hier, in dit eerste verhaal uit de reeks De sprookjeshuwelijken. Veel droge humor, dat spreekt voor zich.
Junior
De sprookjeshuwelijken(1)