Daar is hij weer

Met deze hilarische bestseller zet Timur Vermes populisten en hun volgelingen genadeloos te kijk.

Zomer 2011. Adolf Hitler wordt wakker op een verlaten veld in Berlijn. Zonder oorlog, zonder partij, zonder Eva. Hij dwaalt rond in een volstrekt onherkenbare stad en al wie hij aanspreekt denkt dat hij een hilarische, sarcastische imitator is. In die hoedanigheid wordt Hitler een hype en begint hij zesenzestig jaar na zijn vermeende overlijden aan een televisiecarrière. En ook in deze eeuw weet der Führer het achteloze volk moeiteloos in zijn macht te krijgen…

Is het een satire? Een persiflage? Een waarschuwende parabel? In ieder geval heeft Timur Vermes een van de grappigste boeken van het jaar geschreven. Hij neemt de media en de cynische massa genadeloos op de korrel zonder aan spanning in te boeten. Slaagt Hitler, gesteund door YouTubefilmpjes en vind-ik-leuks, dit keer wél in zijn opzet?

Recensies (20)

Meer recensies

Is Daar is hij weer het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Daar is hij weer