Dalai Lama

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De veertiende Dalai Lama is een van de bekendste geestelijke leiders van onze tijd. Voor zijn boodschap van vrede, geweldloosheid en verdraagzaamheid kreeg hij talloze onderscheidingen en eerbewijzen, waaronder de Nobelprijs voor de vrede. Wie is deze monnik, door velen vereerd, maar door anderen (zoals Chinese autoriteiten) fel gehaat? Waaraan dankt hij zijn immense populariteit, niet alleen onder boeddhisten, maar ook in kerkelijke en wetenschappelijke kring?
Speciaal voor deze biografie nam Franz Binder de Dalai Lama een aantal interviews af. Zijn figuur en betekenis krijgen reliëf doordat de biograaf ze plaatst in het perspectief van zijn bewogen leven (zijn ballingschap vanaf 1959), de geschiedenis van Tibet en zijn ambt.

Franz Binder (1952) is auteur, journalist en graficus. Hij schreef enkele boeken over spiritualiteit, waaronder 'Erste Schritte auf dem spirituellen Weg' en - samen met Winfriend Rode - 'Tibet; Land und Kultur'.
Uitgeverij Ten Have