De Bellenpoetser

De Bellenpoetser

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Heden ten dage kent men de term leesblindheid als dyslexie. Een aangeboren handicap waarmee iemand met deze beperking moet leren leven. Lezen en taal uiten zich als chaos in het hoofd waardoor de concentratie bemoeilijkt wordt. De kern van dit boek gaat over het ontdekken van ‘het ware zelf’. Wie deze persoon nu werkelijk wél is. Onder die grauwe sluier van frustratie, machteloosheid, onbegrip en onzekerheid schuilt een heel ander mens dan deze door anderen veelal gezien wordt. Met een krachtige wil, een groot doorzettingsvermogen en mede met steun van anderen moet hem het lezen machtig gaan worden. Het wordt een heftige zoektocht naar ‘zichzelf’, zodat zelfvertrouwen en eigenwaarde hem er van kunnen overtuigen dat hij heel waardevol is en net als anderen ook veel bereiken kan. Beschreven wordt hoe in sterk wisselende situaties van angst, verdriet en vernederingen, toch uiteindelijk het geluk gevonden gaat worden. En hoe met hoopgevende verlangens het leven richting krijgt naar dát, waar zo vaak over gedroomd werd. Deze memoires geven weer hoe dromen in combinatie met een grote wilskracht zich uiteindelijk op een verrassendewijze hebben gemanifesteerd.
Kind & Jeugd
Brave New Books