De box

De box

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De Box is het tweede deel van Brieven aan Witold, een romancyclus in vier delen waarin de bekende advocaat Jan Houthuys het reilen en zeilen schetst van een advocatenkantoor dat door de zakenpartners Gio Paoli en Witold Poli tot grote bloei is gebracht. Beide mannen laten hun jarenlange professionele relatie bepalen door een strikte code van zwijgzaamheid: alleen het hoogstnodige mag worden gezegd.

Voorafgaand aan de moord op Witold geeft Gio in een brief onthullende commentaar over Witolds karakteriële introversie en dominantie, maar in de analyse spaart hij ook zichzelf niet.

Gio komt erachter dat zijn compagnon en soulmate verteerd wordt door gevoelens van haat en jaloezie jegens hem, en wellicht een meer dan normale belangstelling koestert voor zijn levensgezellin en kwelgeest Aïda.

De buil barst open tijdens een beslissend treffen in de Chinese zaal van kasteel Wijmendiep…

Jan Houthuys (1957) debuteerde met De Moord, deel één van de romancyclus 'Brieven aan Witold', die uit vier boeken zal bestaan.

Later volgen nog De Bib, de Bitch en de Babe (deel drie) en De Beker (laatste deel).
Witsand Uitgevers
14 oktober 2019