De domeinen van Koryphon

Fantasy & SF   Topics 0
In de loop van dertigduizend jaar menselijke expansie door de Melkweg kende Koryphon, een wereld van het Gaiaanse Bereik, meerdere immigratiegolven. Iedere nieuwe groep nam land in beslag en vestigde zich tussen de inheemse soorten — de kleurrijke maar gevaarlijke morfoten en de dodelijke telepathische erjins.

Tussen de nomadische Windrenners die met hun van masten voorziene wagens over de mosvlakten van de Palgahooglanden bolderen, de woeste Uldra krijgers van de Alouan op hun tamme erjins, en de aristocratische outkers van de miljoenenstad Olanje bestaat een ongemakkelijk status quo.

Tweehonderd jaar geleden bezette een aantal outker vrijbuiters een groot deel van de Alouan en hun nakomelingen heersen nu vanuit extravagante landhuizen als feodale landbaronnen over de uitgestrekte domeinen van Koryphon. Een groep wilde Uldra, destijds naar de Oudlanden verdreven, is van plan om het land van hun voorvaderen terug te pakken. Ze worden geleid door de charismatische Grijze Prins, een Garganche Uldra die is opgegroeid te midden van de outkers en zich nu tegen hen keert. Maar de landbaronnen zijn niet van plan om hun bezit zomaar op te geven...
Fantasy & SF
Warner Flamen