De eenzaamheid van een ijskonijn

Etienne Van Hyfte maakte meer dan dertig jaar geleden een opmerkelijke entree in de wereld van de Vlaamse literatuur als eigenzinnige kleine uitgever met publicaties van o. m. de debuutroman ‘Ruimte’ van Stefan Hertmans, werk van Pjeroo Roobjee, poëzie van Eriek Verpale, Daniël Billiet, Roel Van Londersele en andere tijdgenoten.
Na een lange periode van stilte verrast hij ons nu als auteur van een tintelend mooie roman. ‘De eenzaamheid van een ijskonijn’ is een pijnlijk confronterend verhaal over de tragiek van onmogelijke liefdes, bedriegen en zelf bedrogen worden. In een bijna volkse taal beschrijft hij op meeslepende wijze de vergeefse zoektocht van een veertiger naar het ware geluk.
Soms geestig, soms beklemmend dichtbij en zo herkenbaar. Een boek waarover gesproken zal worden.

Is De eenzaamheid van een ijskonijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De eenzaamheid van een ijskonijn