De geneeskunstenaar

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Van actiegevoelens tot zitvlees, van een lichaamsmonteur tot een orgaanspecialist, van een charmeoffensief tot een vertrouwensbreuk. Geen aandoening, rol of situatie, of een huisarts krijgt er mee te maken. Geneeskunde alleen voldoet niet meer: geneeskunst is net zo belangrijk.In zijn columns in Huisarts en Wetenschap schrijft Iemantsverdriet over de huisarts als geneeskunstenaar. Soms met ironie, dan weer met mededogen, een enkele keer met boosheid, vaak buitengewoon nuchter, maar altijd betrokken bij het vak, de huisarts en de pati nt. Een selectie uit deze beschouwingen is nu gebundeld en geeft een prachtige overzicht van de afwisseling in het huisartsenvak. Beschouwend, confronterend, prikkelend en prettig leesbaar. Een must voor elke huisarts die op zoek is naar (h)erkenning van ervaringen en die het niet erg vindt af en toe een spiegel voorgehouden te krijgen.