De geschiedenis van de Joden 2 - 1492 - 1900

De geschiedenis van de Joden 2 - 1492 - 1900

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 2 Recensies 0
In het tweede deel van De geschiedenis van de Joden richt Simon Schama zich op de periode van 1492 tot 1900. In 2013 verscheen het eerste deel (van drie), dat overal ter wereld lovend werd ontvangen. Met zijn karakteristieke flair en gevoel voor detail neemt hij je mee in de geschiedenis. Hij vertelt de verhalen van rabbijnen en filosofen, maar ook van degenen die zelden een plek krijgen toebedeeld in de geschiedschrijving: een dichteres in het getto van Venetië, een bokser in georgiaans Engeland, een bijbelverkoper in Amsterdam, een dovenleraar in achttiende-eeuws Frankrijk en een operacomponist in negentiende-eeuws Duitsland. De geschiedenis ontvouwt zich van India tot Galilea, van Virginia tot Istanboel. In de handen van meesterverteller Schama is de geschiedenis van de Joden een verhaal over de hele mensheid.
‘Prachtig vertelde geschiedenis van de Joden aan de hand van verhalen van gewone mensen.’ – Trouw
‘Schama smeedt feiten uit voorbije eeuwen aaneen tot één adembenemend verhaal waarin hij laat zien dat Joden van beslissende invloed op de wereld zijn geweest.’ – Het Parool
‘Een grootse prestatie.’ – The Guardian
‘Magistraal.’ – Financial Times