De Grote Race

Junior   Topics 0

Als de elfjarige tweeling Li en Nao op familiebezoek gaat naar Taiwan, vreest vooral Li dat het een saaie zomer wordt. Niets blijkt minder waar...
Op de eerste avond dat ze daar zijn, worden hun ouders ontvoerd. Nog voordat ze naar hen op zoek kunnen gaan, komt een vreemde man het appartement binnen. Hij noemt zichzelf Muis en vertelt Li en Nao dat ze van hem afstammen. Muis beweert dat hij een van de winnaars is van de Grote Race, de wedstrijd die heeft bepaald welke dieren nu als de Chinese sterrenbeelden worden vereerd. Maar Muis' overwinning was niet eerlijk; hij speelde vals. Hij verraadde zijn beste vriendin Kat waardoor zij de race verloor. Nu is Kat terug en ze is uit op wraak, wraak op de afstammelingen van Muis. Als Li en Nao hun ouders ooit willen terugzien, moeten ze Kat opsporen en verslaan.
In een poging haar te vinden, reizen Li en Nao langs de andere dieren uit de legende. Maar die lijken soms wel in raadsels te praten... Zal de tweeling hun ouders weten te vinden?
Een boek vol actie, humor én puzzels om samen met Li en Nao op te lossen.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar