De magie van het ouder worden

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
De Magie van het Ouder worden is geschreven door een schrijverscollectief bestaande uit 23 vrouwen en mannen tussen de 57 en de 100 jaar, van Berlijn tot Amsterdam, van Mexico tot Rome, van Maastricht tot Nieuw Zeeland. De schrijvers vertellen hoe het voor hen in het dagelijks bestaan is om ouder te worden.

Behalve dat er natuurlijk verhalen zijn over de buitenkant: levensloop, carrière, huwelijk en scheiding, kinderen of niet, geluk en ongeluk, ziekte en dood valt er voor een goede lezer tussen de regels door ook de binnenkant te ontdekken: de unieke expressie van liefde die ieder van ons is. Het kind dat we waren blijft in ons aanwezig en resoneert altijd wel enigszins mee in ons volwassen denken en vooral voelen. Een levensreis door de acht universele poorten om al dan niet tot wijsheid te komen.

Dat maakt dit boek behalve voor ouderen zelf ook uitermate boeiend voor allen die nog ouder gaan worden.
Uitgeverij Aspekt B.V.

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker

Lezersrecensies (1)

Is ouder worden echt zo magisch?

door: Anneke 1 like
Bij het zien van de schitterende cover van De magie van het ouder worden van Mik Hamers lijkt het erop dat je een levensverhaal van een familie gaat lezen. De titel maakt nieuwsgierig, klinkt zelfs sprookjesachtig. Zou je echt op een sprookjesachtige manier oud kunnen worden of valt dat, net als...