De regels van Floor + Floor gaat door

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Junior Spots 1   Topics 0

'Als je ouders je een saai spelletje leren, mag je best iets verzinnen om het leuker te maken!´ Floor is dol op regels maken. Voor zichzelf en anderen. Als ze als op één na laatste gekozen wordt met gym, neemt ze zich voor te transformeren van knutselmeisje naar sportkoningin.

In het tweede boek over Floor stelt de ondernemende Floor veertien regels op. Bijvoorbeeld dat je een cadeautje altijd eerst zelf moet uitproberen, voordat je het weggeeft!

De regels van Floor.
Floor bedenkt ze waar je bij staat! 'Als je een zak drop kan winnen, moet je dat altijd proberen', bijvoorbeeld. Of dat als je een verjaardagscadeautje koopt voor iemand anders, je altijd even moet uitproberen of het wel écht leuk is. En dat je moeder niet elke avond je kleren mag klaarleggen als het hele stomme kleren zijn. Verder moet je altijd oppassen voor meisjes die clubjes willen, en als je ouders meteen 'ja' zeggen als je iets wilt hebben, moet je dat nooit zomaar vertrouwen!

Floor gaat door.
Alle kinderen mogen zelf regels maken. Dat vindt Floor. Ze vindt ook dat je iemand die jou een stom cadeau geeft, niet aardig hoeft te vinden. En dat grote mensen die zielige kinderen uitlachen ook op de gang moeten staan. Leen nooit je borstel aan je tante, en ga nooit met je vader een cadeau voor je moeder kopen. Als iemand in het water springt, kun je er soms best achteraan springen.

Kind & Jeugd
17 mei 2014