De Stille Schreeuw

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
"Mara, ik heb goed nieuws. Je gaat een beetje rust krijgen.' zegt papa.
Je gaat een tijdje in Duinoord wonen, wij denken dat het voor nu even beter is voor iedereen.'
"Waarom? Ik wil thuis blijven wonen, ik wil niet weg!' Ik weet het zeker; ze houden niet meer van mij, ze willen mij niet meer, ze hebben mij nooit gewild.
Mara wordt op tienjarige leeftijd door haar ouders uit huis geplaatst in een psychiatrisch kinderziekenhuis. De Stille Schreeuw is gebaseerd op een waargebeurd verhaal over emotionele kindermishandeling en het opgroeien in kindertehuizen verteld vanuit het kind-perspectief.
"Het boek is aangrijpend. Het is bruikbaar als achtergrondliteratuur voor iedereen die te maken krijgt met kindermishandeling. Het boek geeft een duiding van de zogenaamde cijfers, de anonieme koele statistieken. Ik zal dit boek ten zeerste aanprijzen."
Anna Bosman, Directeur Onderwijsinstituut Pedagogische Wetenschappen en Onderwijskunde, Radboud Universiteit.
Djadi Loose is opgegroeid in kindertehuizen. Dit boek is dan ook gebaseerd op haar eigen jeugd. Ze heeft de Hoge Hotelschool afgerond, is vestigingsmanager geweest en heeft rondgereisd in Zuid- Amerika. Schrijven is altijd haar grote droom geweest.