De strijd van Rens Raemakers tegen kanker. Wel positief blijven.

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Wel positief blijven.

Rens Raemakers is 18 jaar als hij de schrik van zijn leven krijgt; hij blijkt zaadbalkanker met vele uitzaaiingen te hebben.

De kanker wint steeds verder terrein en Raemakers moet klap op klap in casseren. In "Wel positief blijven" vertelt Raemakers hoe hij omging met tegenslag, pijn, verdriet en de groeiende kloof tussen hem en de rest van de wereld. In deze periode leek de dood soms beter dan het leven. Openhartig vertelt hij de rauwe werkelijkheid van operaties, loodzware chemotherapie en stamceltransplantaties die uiteindelijk zijn leven redden.
Na twee jaar is Raemakers hersteld en stort hij zich op zijn studie en politieke ambities. Op 25-jarige leeftijd wordt hij gekozen als jongste Tweede Kamerlid. Elke dag geniet hij er volop van zijn ambities waar te maken,

"Wel positief blijven" is een boek over het leven, over eruit halen wat erin zit, over het kostbare bezit van een gezond lichaam en ervan genieten zolang het kan. Het is een bron van inspiratie voor mensen die kampen met een ernstige ziekte en voor gezonden mensen.

Rens Raeamakers (1991) werd op 23 maart 2017 geïnstalleerd als het jongste lid van de Tweede Kamer voor D66. Raemakers was tussen 2014 en 2017 gemeenteraadslid en fractievoorzitter in het Limburgse Leuadal. In 2010 werd hij lid van D66.

Mérie van der Rijt (1970) is freelance tekstschrijver. Meer informatie over haar werk: www.copyrijt.nl

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker