De tour van '80

De Tour van Joop, de Tour van Raleigh, de Tour van ons allen… met een terugblik op alle deelnemers van toen *****

De mooiste Tour is voor Nederlanders nog altijd de Tour van ’80: winst voor Joop Zoetemelk, de tweede plaats voor Hennie Kuiper, tien etappezeges en twee ploegentijdritoverwinningen voor de Raleighploeg van Peter Post. In een meeslepende reconstructie beleeft Mart Smeets deze legendarische ‘Nederlandse’ Tour de France nog één keer. Hij blikt terug met alle betrokkenen, komt met verrassende feiten en openhartige verhalen van achter de schermen, en zoekt uit wat er van alle deelnemers van toen is geworden.

*****

‘Een onderhoudend verhaal van start tot finish, geheel in de eigen stijl van Smeets.’ Nederlandse Bibliotheek Dienst

Recensies (2)

Meer recensies

Is De tour van '80 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De tour van '80