De Trip

De Trip

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
In een café van een grootstad brengt een eenzame bloempotverkoper zijn donderdagavond door. Het bier en de eenzaamheid doen hem enkel meer verloren voelen in de dagelijkse monotonie van zijn bestaan. Maar uitgerekend op deze avond staat zijn leven op het punt een nieuwe wending te nemen, wanneer hij een gezelschap van excentrieke figuren en hun charismatische leider ‘Herder’ ontmoet. Hij waagt de sprong en duikt samen met hen de duistere nacht in, met de belofte op een beter, maar vooral wilder leven. Onderweg botst hij op absurde situaties, bizarre figuren en vreemde omwentelingen, geleid door zijn drang naar de ultieme vrijheid. Waar hij vroeger het gevoel had in een redelijk gecontroleerde wereld te leven, ontdekt hij dat dit helemaal niet het geval is.

Tim Van Hoof (1992) woont en schrijft voorlopig in Antwerpen. Hij debuteerde in 2014 als dichter met zijn bundel Inopportuun. De Trip is zijn eerste roman.

Beefcake Publishing
07 juni 2019

Lezersrecensies (1)

De trip: "Modern Times meets The Alchemist"

door: fany 1 like
Tim van Hoof heeft met De Trip zijn eerste literaire roman geschreven. Voordien heeft hij in 2014 al zijn debuut, de poëziebundel Inopportuun, uitgebracht. De reactie op de geflipte maatschappij en de zoektocht naar de zin van het leven maken van De Trip: “Modern Times meets De...