De waterdief

De kloostervondeling Christophe lijkt voorbestemd om kopiist te worden. Als een mysterieuze portretopdracht hem voor het eerst buiten de abdijmuren brengt, beseft hij zijn gebrek aan authenticiteit.
Hij gaat op zoek naar zijn ware identiteit, zowel binnen als buiten het klooster en botst al snel op traditionele rolpatronen en genderongelijkheid.
Dit verhaal plaatst het actuele gender- en identiteitsvraagstuk in de laatmiddeleeuwse monnikenwereld vol dogma's en kopieerlust.
Een historische roman over het fictiegehalte van autoriteit met een duidelijke knipoog naar een van de meest gekopieerde schilders uit onze geschiedenis, Jheronymus Bosch.
'De Waterdief' maakt samen met 'Kwien of the fleas' deel uit van 'Phossils koffer' (trilogie).
Op algemeen verzoek worden beide romans ook als aparte titels uitgegeven.

Is De waterdief het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De waterdief