De weg naar Alpamayo

Een laaglander wordt bergbeklimmer
50 jaar levenservaring gebald in een meeslepend verhaal over liefde en passie voor bergen én voor mensen. Een kwajongen wil acteur worden, of boswachter, maar stoot op het 'geen sprake van' van zijn ouders. Bij toeval komt hij in contact met de bergsport. Het bergvirus sluipt langzaam in zijn hoofd en in zijn hart. Wanneer hij dreigt vast te lopen in een uitzichtloze werksituatie, maakt hij een keuze die een onomkeerbare wending aan zijn leven geeft. In Op weg naar de Alpamayo schetst de auteur niet alleen zijn geleidelijke ontwikkeling van bergwandelaar tot alpinist, maar laat hij ons ook getuige zijn van belangrijke passages in zijn persoonlijk leven: opvoeding, beroepskeuze, relaties, de zoektocht naar geluk...

Is De weg naar Alpamayo het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De weg naar Alpamayo