De Wolf Terug

Dick Klees e.a.
De wolf staat aan de grenzen van ons land. Is het niet eng zo’n groot wild dier en gaat het wel goed in het volle Nederland? Antwoorden op deze en nog veel meer vragen staan in het boek ‘De Wolf terug, eng of enerverend?’ dat vanaf 24 februari verkrijgbaar is.

De meesten van ons kennen wolven alleen uit sprookjes, het lied van drs. P en de dierentuin. Nu er wolven in onze contreien gesignaleerd zijn, merken we dat we feitelijk weinig over hun leefwijze weten. Is het niet eng zo’n wild dier in ons kleine land? Kun je nog wel in de bossen wandelen en lopen onze huisdieren geen gevaar?

Vijf wolvenkenners geven in dit boekje antwoord op alle vragen die er over wolven leven. Ze vertellen over het gedrag van wolven, hun geschiedenis in Europa en maken je nieuwsgierig naar wat het kan betekenen als een wolvenpopulatie zich hier vestigt. Moeten we bang zijn of juist blij dat wilde dieren hier (weer) willen leven?

De auteurs zijn ieder deskundig vanuit een andere optiek: Dick Klees is fotograaf en illustrator bij Studio Wolverine. Erwin van Maanen is ecoloog en milieukundige bij EcoNatura. Leo Linnartz is ecoloog voor natuur en landschapsontwikkeling bij ARK. Martin Drenthen is hoofd-docent filosofie bij de Radboud Universiteit Nijmegen. Michiel van der Weide is beleidsmedewerker bij Natuurmonumenten. De auteurs zijn verenigd in Wolven in Nederland.

Is De Wolf Terug het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De Wolf Terug