Junior   Topics 0
De zeereis van Kapitein Karper

Kapitein Karper is een rivierkapitein die voor het eerst in zijn leven een zeereis maakt. Hij vaart de wereld rond om dieren in nesten op te halen. In het begin geniet hij volop van de eindeloze oceanen en exotische plaatsen.
Maar hoe verder hij reist, hoe meer hij verrast wordt door de gevaren van de wereldzeeen. Hij verliest de moed maar gelukkig smult hij na elk avontuur van gezonde gerechten die zijn stuurman en hemzelf weer op krachten brengen zoals oceaansoep, zoete aardappelkano’s, rots-in-de-branding-koekjes, walviscake, … Wanneer hij terug in Zoetwaterhaven aankomt, schrokt hij het volledige Captain’s Dinner naar binnen. Oh ja, hij drinkt ook altijd schelvisbier !

Sigrid Dewaele is natuurvoedingskundige, vegetarische kok, herborist en auteur. Ze runt de Vegetarische Kookacademie en De Natuurkeuken webshop.

Via kinderverhalen, doorspekt met lekkernijen, probeert ze gezonde voeding dichter bij de kindermond te brengen. Hierdoor kunnen kinderen (weer) vertrouwd raken met natuurlijke smaken. Want wat je als kind leert en eet, heb je voor het leven beet. De makkelijke recepten kunnen met hulp van de ouders bereid worden.
De recepten vinden steeds hun oorsprong in het verhaal waardoor de fantasie en smaakpapillen geprikkeld worden.

Kind & Jeugd
Les Îles