De Zwemles

Het wordt hoog tijd dat Noor leert zwemmen, vinden haar ouders. Want er zijn zo veel grachten en sloten. Dus gaat Noortje dapper met haar moeder naar het zwembad, met haar badtas op haar rug. Het zwembad is groot, nat en stinkt naar chloor. De eerste zwemles komen alleen Noortjes voeten in het water. Dat vindt ze voorlopig wel genoeg.Die avond kijkt ze naar de goudvis in de kom naast haar bed. Was ik maar een vis, denkt ze, dan was zwemmen veel makkelijker...Komt dat even mooi uit. De vis nodigt Noor uit voor een speciale spoedcursus door de watervrienden. Een kikker brengt Noor de schoolslag bij, otter leert haar drijven met een plankje, en dolfijn duikt met Noor door het gat. De zeeleeuw wil laten zien hoe goed hij kan duiken. Maar de andere dieren roepen: 'Dat hoeft ze nog niet te kunnen, opschepper!'Als Noor de volgende dag wakker wordt, wil ze meteen naar het zwembad!

Is De Zwemles het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De Zwemles