Donker verlangen

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 1 Recensies 2
Literatuur & Romans Top25's 1   Topics 0
Wanneer de blanke Claire van Zuylen tijdens haar nachtdienst in het ziekenhuis van Soweto Skhulu Maseko ontmoet, raakt ze in de ban van deze zwarte man. Wie is hij? Wat maakt haar zo verward?

Er volgen meerdere ontmoetingen waarin hij verhaalt over zijn leven. Al snel wil ze meer dan dát. Ze wil zijn hart, zijn ziel, zijn lijf en zwarte huid. Ze verliest zich volkomen in deze trotse, traditionele Zulu en vecht als een ware "totsi" voor zijn liefde.
Ze geeft haar huwelijk op en waagt de sprong naar het Zulu leven. Zij wordt zijn koningin. Gaat het Claire lukken deze magische verbintenis in stand te houden?

Donker verlangen is een roman over cultuurverschillen, het zoeken naar verbinding en intense liefde. Het verhaal neemt je op filmische wijze mee naar Soweto. Je wordt deelgenoot van de cultuur, de geuren en kleuren. Je voelt Zuid-Afrika op je huid, het oranje zand kruipt onder je nagels, je bént er.
Boekengilde

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker

Lezersrecensies (2)

lekker gaan lezen.

door: JasmineMuts 1 like
“Donker verlangen” van Thea Christina van Dijk, Vol verwachting ben ik begonnen met lezen, ik wilde graag deze roman lezen en meteen meer informatie over de cultuur en rituelen in donker Soweto krijgen. Het is een mooi vormgegeven boek, duidelijke letters en de tekst leest lekker weg. De Zulu...

Wat ik nou vind van 'Donker verlangen'?

door: BibliophileSan 1 like
Dit is het verhaal van Claire. Claire, een Nederlandse verpleegkundige, wiens echtgenoot voor zijn werk naar ZuidAfrika verhuist. Claire gaat met hem mee. Om iets om handen te hebben, neemt ze een baan aan in het ziekenhuis, waar ze de assistente van de assistente van de verpleegkundige wordt. Een...