Een visum voor Marina

Een visum voor Marina

Een visum voor Marina is een autobiografisch boek over de avontuurlijke zoektocht naar een Oekraïense bruid. De auteur werd opgelicht, vastgehouden, kwam in levensbedreigende situaties terecht, en werd het slachtoffer van corruptie en bureaucratie.
Toch leerde hij een prachtig land kennen met een rijke geschiedenis en oersterke tradities. Hij vertelt openlijk over cultuurverschillen, liefde en seks. Zijn verhaal vormt de rode draad maar gaandeweg leert men over historische gebeurtenissen, politieke situaties, toeristische steden, schoonheidsidealen en culinaire specialiteiten.
Waarom zijn mannen gefascineerd door Oost-Europese vrouwen en waarin verschillen deze van West-Europese vrouwen? Wat kunnen deze vrouwen van elkaar leren? Wat zijn de wolfijzers en schietgeweren die men bij dergelijke zoektocht tegenkomt?
Een soms grappig en ontroerend, maar vooral leerrijk en boeiend boek voor mannen en vrouwen.

"Het verhaal is openhartig, de tekst leest vlot en de happy ending illustreert mooi hoe optimisme vaak beloond wordt." -- Annelien Vranckx, New Business - Uitgeverij Van Halewyck
Storyland POD
04 september 2019