Essentie van verlichting

Essentie van verlichting

De essentie van verlichting kan voor de lezer een kristalhelder pad zijn naar een blijvend begrip van onze ware identiteit. Het is in een heldere stijl geschreven, zodat de wetenschap van zelfonderzoek zeer toegankelijk voor de eigentijdse lezer wordt. Als zodanig is dit boek voor iedereen die op zoek is naar de essentie van ons bestaan, zowel verhelderend als grondend.

De kern van de Vedanta-traditie waarop de auteur zijn boek baseert, lijkt tijdloos. Ze werd enkele duizenden jaren voor het christelijke tijdperk onthuld en sindsdien ontwikkelde deze traditie zich geleidelijk verder als middel tot verlichting. Ook in deze tijd is zij nog immer springlevend en zijn er vele sprekers en geïnteresseerden!
Het brengt de eigentijdse lezer terug naar de essentie van het bestaan en leert de beperktheid van de persoonlijkheid herkennen.

James Swartz geeft seminars over de wetenschap van zelfonderzoek, bekend als Vedanta in Amerika, Zuid-Afrika, Europa en India. Hij studeerde aan de Lawrence Universiteit in Appleton, Wisconsin en de Universiteit van Californië in Berkeley voordat hij zijn plek vond in het bedrijfsleven. Als zakenman was hij heel succesvol, maar in 1967 ervoer hij een grootse openbaring, waarna hij dat pad achter zich liet. In plaats daarvan vertrok hij op een spirituele reis naar India, op zoek naar het pad naar verlichting.

Religie & Spiritualiteit
Samsara