Etiquette is hip

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair   Topics 0
Bij etiquette denk je wellicht spontaan aan bestekregeltjes bij een meergangendiner en aan de deur openhouden voor iemand anders, maar het is veel meer dan dat. Het gaat ook om hoe je iemand welkom zoent, hoe je iemand condoleert, hoe je iemand voorstelt aan iemand anders of hoe je iemand bedankt. De hedendaagse etiquette geeft ook antwoord op vragen als: Mag ik sms-en tijdens een diner? Zijn bloemen altijd het juiste geschenk? Kan ik mijn hond mee op bezoek nemen? Kan ik borstvoeding geven op restaurant? Zijn er omgangsregels voor het internet? Wanneer zet ik mijn hoed of pet af? Deel ik uitnodigingen voor een kinderfeestje uit aan de schoolpoort? Verberg ik mijn tatoeages op het werk?

Etiquette is hip helpt je vriendelijk en respectvol over te komen op de dansvloer, achter het stuur, op het fitnesstoestel, in de bus en op de camping. Ook de ‘business world’ wordt niet over het hoofd gezien: de dames in mantelpak en de mannen in maatpak komen te weten hoe ze best hun zakenrelaties begroeten, een klant iets schenken of een zakelijke email schrijven.

Etiquette is hip bevat specifieke tips voor de nerveuze gastvrouwen en -heren, jongeren van de iPod-generatie, jonge ouders, bejaarden, rokers en niet-rokers. Maar vooral ook bergt het een schat aan adviezen waar iedereen wat aan heeft om het eigen leven en dat van anderen een stuk prettiger te maken. Kevin Strubbe rekent resoluut af met het stoffige imago van ‘hoffelijkheid’ en bewijst het belang van etiquette in deze moderne tijd.
Culinair
Van Halewyck