FURERI

Fureri

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
FURERI is het waargebeurd verhaal over het wedervaren van broeder Cyriel Wieme in Rwanda. In zijn drang de inwoners van Kisaro bij te staan, trotseerde hij elk risico.

FURERI is gebaseerd op broeder Cyriels uitgebreid dagboek en vele getuigenissen. Het beschrijft zijn jeugdjaren, zijn leven in Bokrijk en waarom hij besloot op latere leeftijd naar Kisaro te trekken. In Kisaro heeft hij gezorgd voor tewerkstelling, onderdak en scholen en was hij de initiator van terrasbouw om de landbouw rendabel te maken.

Tijdens zijn leven groeide hij uit tot een missiebroeder, die populair was en gerespecteerd. Door de genocide werd hij in een hachelijke rol geduwd …

Fureri is de term broeder in het Kinyarwanda.

Marc Dedecker studeerde psychologie aan de UGent en was actief als HR manager. Nu doet hij alleen nog wat hij graag doet. Schrijven bijvoorbeeld. Hij publiceerde eerder twee non fictieverhalen. Fureri is zijn tweede roman.
Uitgeverij aquaZZ
09 april 2019