Gauthier collectionbox

Remco Campert, Jules Deelder, Gerrit Komrij en Charlotte Mutsaers in een luciferdoosje
Gauthier Productions presenteert, samen met MatchBoox, de Gauthier CollectionBox, bestaande uit vier boekjes in het formaat van een luciferdoosje.
MatchBoox gaf Louis Gauthier, creatief producent, carte blanche in het vormgeven van deze collectie. Gauthier benaderde vier favoriete en gelauwerde Nederlandse dichters en schrijvers. Remco Campert, Jules Deelder, Gerrit Komrij en Charlotte Mutsaers waren allen enthousiast en zegden spontaan hun medewerking toe. Zij leverden nieuw danwel bestaand werk aan. Gauthier ontwierp bijpassende graphics. Zo werden vier literaire kopstukken samengebracht in een bijzondere CollectionBox. Helaas heeft één van hen, Gerrit Komrij, het eindresultaat nooit kunnen zien. Maar met zijn toen gemaakte keuze voor het gedicht Alles Blijft is, onbedoeld, een treffend in memoriam aan hem ontstaan.

Poëzie
Gedichten (populair)