Geruis

Geruis

Gelezen 3 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 2
Op een avond, als Wim samen met zijn vrouw Anneloes bij vrienden op bezoek is, kondigt hij plotseling aan dat hij even een wandelingetje gaat maken, hij vindt het te benauwd. Al gauw blijkt, dat hij het niet alleen in die ruimte te benauwd heeft, maar dat hij zijn hele leven als beklemmend ziet. Terwijl Anneloes, enigszins treurig omdat het niet zo lekker loopt in haar huwelijk, zit te wachten tot hij terugkomt, is Wim al in zijn Maserati op weg naar Italië.
Met een klein autootje en een nieuwe identiteit, probeert Wim in Oostenrijk weer grip op zijn leven te krijgen. Nadat hij op zijn werk aan de kant is gezet, is Anneloes hem steeds meer gaan commanderen en bemoederen. En daarom is hij uit zijn verstikkende gouden kooi gevlucht. Maar wat nu? Zijn ontmoeting met Karen, die in haar eentje een bijzonder hotel voor rouwenden heeft opgezet, met faciliteiten voor nabestaanden, biedt hem weer enig perspectief. Maar wat zal zij doen als ze achter zijn verhaal komt?
Anneloes is intussen wanhopig aan het bedenken wat er gebeurd kan zijn. Een misdrijf? Een geheime liefde? Tegelijkertijd geeft haar dochter de nodige zorgen. En daar staat ze nu alleen voor.
Een mooie roman over wezenlijke levensvragen, verpakt in een spannend verhaal.
Yvon de Koning werkte na haar studie Nederlands eerst als docent in het middelbaar onderwijs en later als trainer op een eigen taleninstituut. Daarna begon ze verhalen te schrijven. In 2011 verscheen haar eerste roman Je eigen stilte.
Feelgood , Literatuur & Romans
Uitgeverij Elikser B.V.
23 mei 2019

Lezersrecensies (2)

Geruis: boeiend thema

door: Hanneke Tinor-Centi 1 like
Centraal in Geruis staan Wim en Anneloes. Wanneer het echtpaar op bezoek is bij vrienden, kondigt Wim plotseling aan het benauwd te hebben en even een wandelingetje te willen maken. Hij keert echter niet terug. Er blijkt veel meer aan de hand te zijn… Wim kon de problemen van het verliezen van...

psychologische roman

door: Carlita 1 like
Sinds Wim ontslagen is en met zijn ziel onder zijn arm thuis zit, groeien hij en zijn vrouw Anneloes uit elkaar. Ze hebben moeite om zich aan te passen aan de nieuwe situatie, waarbij ze vooral op elkaar aangewezen zijn. Op een dag, tijdens een etentje bij vrienden, geeft Wim aan dat hij een stukje...